- Preis-Leistungs-VerhältnisEher gut
In allen Bereichen völlig überbewertetes Strandhotel in absolut toller Lage. Das Hotel ist sehr ruhig gelegen und würde sich hervorragend für einen erholsamen Urlaub eignen.
Zwar sind die Zimmer sehr geräumig und großzügig, allerdings lässt die Sauberkeit zu wünschen übrig. Den Renovierungs-Stau kann man an jeder Ecke sehen. Das trifft allerdings auf das ganze Hotel zu.
Aufgrund der Bewertungen des Restaurants konnte man glauben, hier gäbe es eine Spitzengastronomie. Entsprechend war unsere Vorfreude. Die Wahrheit lag allerdings auf dem Tisch - und die war ernüchternd. Verkochte und stundenlang erwärmte Speisen. Von fünf Livestationen waren meist nur zwei Stationen aktiv - und meist auch sehr einfallslos. An einer Station gab es jeden Tag italienische Nudeln, vorgekocht und aufgewärmt. Es gab immer die gleichen Currys. Es gab kaum Abwechslung, jeder Tag glich dem der Vorwoche. Wer auf Gäste steht, die in Unterhemd und Badehose ihr Essen einnehmen, ist hier gut aufgehoben. Leider bevölkern zu viele Pauschaltouristen aus den neuen Bundesländern dieses Hotel, da es sehr preiswert ist.
Alle Angestellten sind sehr bemüht, freundlich und hilfsbereit. Im All-Inclusive-Restaurant gab es in der zweiten Woche unseres Aufenthaltes deutlich weniger Personal.
Das Hotel liegt sehr ruhig. In Ahungalla ist allerdings wenig los, es ist ein kleines verschlafenes Straßendorf ohne großartige Angebote. Für Ausflüge zu den Sehenswürdigkeiten Sri Lankas ist das Hotel nur bedingt geeignet, da diese zwischen zwei bis fünf Stunden entfernt liegen.
Beliebte Aktivitäten
- Strand
Wenig vorhanden. Es gab zwei schön aussehende Pools, die allerdings nur sehr unregelmäßig umgewälzt wurden. Der Ruhepool stank abends dementsprechend. Den Ruhepool gab es nur dem Namen nach, da Eltern mit kreischenden Kindern sich hier ausbreiteten. Eklig sind die vielen streunenden Hunde in der Hotelanlage, die selbst vor dem Essbereich keinen Halt machen.
Infos zur Reise | |
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Verreist als: | Paar |
Kinder: | Keine Kinder |
Dauer: | 2 Wochen im März 2019 |
Reisegrund: | Strand |
Infos zum Bewerter | |
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Vorname: | Amandus |
Alter: | 46-50 |
Bewertungen: | 1 |
Dear Valued Guest, Thank you for the time taken to share your feedback with us which will further assist in our continuous improvement. Please accept our regrets for the inconveniences and dissatisfaction you experienced during your stay with us and rest assured your feedback has been taken constructively in order to improve on our offerings. Kindly note that we do operate some live action stations however, during the live cooking, our Chefs prepare and place some items in the chaffers which might be perceived as precooked and heated food. For example, one such food item is the tempura prawns. Furthermore, the Pasta takes about 12 minutes to get cooked. Therefore, we bake it into half, pre-heat and prepare then and there with guests’ choices. Moreover, our weekly menus are rotational with vivid range of dishes which consists of International food as well as Sri Lankan corner in keeping with local heritage and culture, which has gotten many recommendations and endorsements from our valued guests for its vast spread. We also offer different weekly Theme Nights. If guest wishes to have any tailor-made dish, our Executive Chef, Sous Chefs and the Kitchen Team is very much happy to accommodate the request and prepare the dish as per guest’s choice. In regard to some guests not adhering to the restaurant dress code, presently, our main restaurant has no sign board for dress code, and many nationalities are consuming their meals in the restaurant. We do try at our levels best to assure that all guests follow the correct dress code at dinner but with different nationalities and with their cultures sometimes this is difficult for us to attain. We have taken your feedback constructively and are on the verge of displaying a Dress Cord sign boards at the Jute Restaurant. Kindly note that the stray/feral dogs issue is common concern shared by beach properties in Sri Lanka as the public beach is easily accessible to dogs. This is beyond the hotel’s control. We have updated the relevant authorities in writing on this matter. As many of guests adore dogs and cats, they would feed the stray animals however, we are constantly advising them to refrain from entertaining or feeding them as this is the main cause for dogs to hang around in guest areas. We also carry out animal clinics in the area and vaccinate the dogs. We have several organizations along with government authorities who work together who are looking in to this concern. We do hope that other than the mentioned concerns that your rest of the stay with us was pleasant and it will not deter you from visiting us again as we assure your next stay with us will be a more pleasant experience. Yours Sincerely, Sisira Senaratne, General Manager, Heritance Ahungalla.