- Preis-Leistungs-VerhältnisSchlecht
Wir sind zwei Wochen als Paar verreist und haben das Hotel aufgrund der guten Bewertungen gewählt und da es als 4-5 Sterne Hotel vermarktet wird. Leider ist das Hotel den Erwartungen nicht gerecht geworden und wir werden keine Empfehlung aussprechen. Die guten Bewertungen sind mir gänzlich nicht erklärbar. Riesige Anlage, viel zu viele Menschen, zu wenige Liegen. Eher für Familien geeignet, Ruhe bekommt man hier nicht.
Die Zimmer waren eine große Enttäuschung und entsprechem einfach keinem 4-5 Sterne Hotel. Größter Kritikpunkt hier ist das Badezimmer. In einem Hotel dieser Kategerie in Europa erwarte ich einfach das ich meine Hinterlassenschaften auf der Toilette auch in dieser versenken darf und nicht das Papier in den Mülleimer werfen muss. Die Abtrennung zu Dusche ist zu klein, das komplette Bad steht nach dem Duschen unter Wasser, nicht schön. Der Fön ist komplett unbrauchbar, mehr als eine Männerglatze kann man damit nicht trockenen. Lange Haare bekommt man damit nie trocken. Generell machen die Zimmer, speziell das Bad, einen sehr abgewohnten Eindruck.
Das Hauptrestaurant bieter verschiedene Themanabende an, was generell gut ist, aber irgendwie schmeckt dochj alles gleich. Man schmeckt kaum einen Unterschied ob das Hähnchen z.b. mexikanisch, inisch oder französisch gewürzt ist. Meist war mir alles total versalzen. Die Desserts waren meist sehr gut und lecker. Beim Frühstück hätte ich mir mehr Variation gewünscht, die gab es überhaupt nicht. Jeden Tag das Gleiche. 5 Minuten Ei war noch roh, das 7 Minuten Ei war steinhart. Die a-la-carte Restaurants waren ganz gut, aber es ist sehr schade das man unabhängig von der Dauer des Aufenthaltes im Hotel, nur jedes Restaurant nur einmal besuchen darf. Ich finde da muss man mehr differenzieren, je nachdem wie lange man im Hotel ist.
- Zimmerreinigung eher schlecht, aufgrund von Corona wurde nur alle zwei Tage gereinigt, aber dann auch nicht gründlich - Das Personal in den Restaurants empfand ich als sehr freundlich und gut - Das Personal an der Poolbar eher durchwachsen, einige hat man angesehen dass sie überhaupt keine Lust hatten.
DIe Lage würde ich als eher Gut beschreiben. Die Hotelanlage ist riesig und man muss sie eigentlich nie verlassen wenn man nicht will. Schöner Strandabschnitt mit super klarem Meer.
Beliebte Aktivitäten
- Strand
Infos zur Reise | |
---|---|
Verreist als: | Paar |
Dauer: | 2 Wochen im Oktober 2020 |
Reisegrund: | Strand |
Infos zum Bewerter | |
---|---|
Vorname: | Tobias |
Alter: | 31-35 |
Bewertungen: | 10 |
Dear Tobias, Thank you for your feedback regarding your stay at Creta Maris Beach Resort! We appreciate your comments and promise to take them into our consideration. Nevertheless, please let us offer you some explanations. As regards your feedback about the room’s bathroom, we would like to explain that the plumping system in Greece consists of small bore pipe-work that simply cannot cope with paper waste, thus if you flush the paper you run the risk of blocking the drains. This is why a pedal bin is provided by the side of the WC in which paper should be placed. Our maids empty this bin on a daily basis during the rooms’ everyday cleaning process. Moreover, we would like to point out that we always welcome our guests’ feedback during their stay, with the sole aim to make their vacation a relaxing and memorable one, so we hope you had contacted us regarding your dissatisfaction with the room offered while still staying with us so we could have tried to offer you another that would have met your expectations. Also, let us point out that we consider cleanliness one of the most important sectors of the stay and we always do our best to ensure that every room and area of the resort is perfectly clean. New hygiene & safety protocols have been applied during this season, according to which the cleaning procedure of the room has been adjusted to cleaning every three days with the aim to prevent the spread of the covid-19. However, as we inform our guests daily cleaning is also offered upon guests’ request. Concerning the food, we offer a wide variety of dishes, which are prepared with fresh, high quality local ingredients following Cretan, Greek, Mediterranean and International cuisines in our restaurants, while our chefs are always happy to prepare any specific dishes, upon our guests’ requests. Also, as it concerns the breakfast, please be kindly informed that Creta Maris in cooperation with Hellenic Chamber of Hotels offers a certified "Greek Breakfast", making it possible for the guests to experience the plentiful gastronomic wealth of Crete. Therefore, our guests may enjoy local, high quality pastries and traditional pies & cakes, crepes & waffles, compotes, spoon sweets, cereals & nuts, hot dishes (bacon, eggs, sausages, beans, etc.), omelets, Cretan dairy products (goat's milk, sheep yogurt, xigalo, gruyere, xinomyzithra, etc.), olive oil, local honey, Greek jams, cold cuts, cheeses, vegetables and fruits. For your information, with the aim to offer the best possible service and flexibility to our guests, this selection is offered in two different restaurants at different times and it is not the same every day. We hope you had contacted our chefs, so we could have tried to offer you any other dish available. We hope you had communicated your dissatisfaction regarding the food on offer, so we could have prepared dishes that would have met any particular culinary needs of yours. In addition, we would like to clarify that the reservation of our thematic restaurants may be done once a week and not per stay. Hope to welcome you again in the future and offer our best services. Best Regards, Faye Papaioannou