- Preis-Leistungs-VerhältnisSehr schlecht
Das Credo des Hotels ist "A Perfect Place to Relax". Wir können das nicht bestätigen - im Gegenteil. Für uns waren es die unentspanntesten zwei Wochen überhaupt. Anstatt von Erholung spürten wir nur Belastung!
Wir haben einen Superior Bungalow gebucht. Die Bilder auf der Website versprachen saubere, helle Zimmer und ein frisch renoviertes Bad. In Wirklichkeit war der Bungalow heruntergekommen, dreckig, dunkel, direkt an der Autobahn und dementsprechend laut. Das Bad war vielleicht tatsächlich frisch renoviert, aber so dreckig, dass das kaum aufgefallen ist. Alles in allem haben wir uns so unwohl gefühlt, dass wir am liebsten sofort abgereist wären. Wir haben die Zustände an der Rezeption gemeldet und am nächsten Tag ein (angeblich mindestens gleichwertiges) Zimmer im Haupthaus angeboten bekommen. Auch wenn es gegenüber dem Bungalow eine Verbesserung war, war auch dieses Zimmer nicht sauber (Boden nicht gewischt, Schimmel in den Fugen, Kühlschrank schimmlig, Handtücher und Bettlaken teils fleckig, Balkontür nicht schließbar, Ameisen im ganzen Zimmer). Das Bad hat nach Abfluss gestunken und auch hier war es nicht wirklich sauber. Alles in allem haben wir uns nicht wohlgefühlt und versucht so viel Zeit wie möglich außerhalb des Zimmers bzw. der Anlage zu verbringen. Auf seiner Website zeigt das Hotel Bilder seiner Zimmer, wie sie nächstes Jahr nach einer umfangreichen Renovierung aussehen sollen. Dieselben Bilder werden auch verwendet, um die Zimmer wie sie aktuell sind zu bewerben. Das ist die reinste Kundentäuschung und sollte entsprechend geahndet werden.
Auf der Website des Hotels sowie bei Holidaycheck selbst wurde das All-Inclusive Paket nicht näher erläutert. Wir sind davon ausgegangen, dass wir rund um die Uhr Zugang zu Getränken und kleineren Speisen hätten. Tatsächlich ist das All-Inclusive Programm stark eingeschränkt: Zwischen 23 Uhr und 07:30 Uhr bekommt man nicht einmal Wasser. Getränke wie Softdrinks oder Bier werden ab 11:30 Uhr ausgeschenkt, mit einer Pause zwischen 18:30 Uhr und 19:30 Uhr. Cocktails werden zwar auch angeboten, allerdings sind nur vier all-inclusive, alle weiteren müssen gesondert bezahlt werden. Zwischen 17:30 Uhr und 18:00 Uhr besteht die einzige Möglichkeit, kostenlos Eis zu essen. Obwohl große Eistruhen voller diverser Sorten direkt am Pool vorhanden sind, ist auch dieses Eis nicht all-inclusive. Stattdessen gibt es winziges Stieleis (pro Tag maximal zwei Sorten). Das Essen selbst war eher (unter-)durchschnittlich. Besonders gestört hat uns, dass weder Mittag- noch Abendessen warm gehalten wurden. Wer nicht sofort zu Beginn der Essenszeit da war, durfte lauwarmes Essen zu sich nehmen. Außerdem waren viele Gerichte schlecht bis gar nicht gewürzt. Die Auswahl war fast immer gleich, sodass es irgendwann schwer war etwas zu Essen zu finden. Manche Abende haben wir nur Nudeln gegessen. Der Salat wurden zum Teil eine Stunde vor dem Essen hingestellt (bei etwa 30 Grad!). Zu jedem Essen gab es Obst, aber manches war nicht reif und damit nicht genießbar. Einige der Angestellten waren sehr freundlich und zurückhaltend beim Vorbereiten oder Abräumen der Tische. Andere dagegen waren unhöflich, pampig, und nahmen ungefragt Geschirr vom Tisch weg während wir noch am Essen waren.
Unsere Kritik an dem ersten Zimmer (Bungalow Superior) wurde zwar zur Kenntnis genommen, aber mit einem gewissen Unverständnis. Für den Rest des Urlaubs hatten wir das Gefühl, nicht willkommen zu sein. Auch die Reiseleitung von FTI war keine Hilfe: Statt unsere Kritik ernst zu nehmen wurden die Zustände vor Ort heruntergespielt. Eine Mängelliste wurde zwar erstellt, allerdings unsere Kritikpunkte nicht aufgenommen. Die Kommunikation zwischen Reiseleitung und Hotelmitarbeitern fand stets auf Griechisch statt. Auch wenn das auf Kreta nicht verwunderlich ist, hat man so als Gast keine Möglichkeit die Inhalte der Gespräche (die einen selbst betreffen) zu verfolgen. In den zwei Wochen vor Ort wurde der Boden unseres Zimmers nicht einmal erkennbar gewischt. Nur die Bettlaken wurden lieblos neu aufs Bett geworfen und der Müll im Bad geleert. An der Rezeption ist es möglich Tickets für den Bus nach Rethymnon zu kaufen. Das hat meist gut geklappt, jedoch wurden wir einmal mit "Es gibt nur noch ein Ticket" abgewiesen. Anstatt mir sofort Alternativen zu nennen oder hilfsbereit zu sein, musste ich selbst aktiv nachfragen was ich denn jetzt tun solle. Letzten Endes haben wir den Bus verpasst weil ich die Tickets in einem Kiosk kaufen musste.
Vom Flughafen Heraklion dauert die Fahrt zum Hotel ca. 1h. Die nächstgelegene größere Stadt ist Rethymnon, welche mit dem Bus innerhalb einer halben Stunde oder zu Fuß in etwa 2 Stunden zu erreichen ist. Der Bus fährt allerdings nicht wie vom Hotel angegeben alle halbe Stunde, sondern wie es ihm gerade passt. Der Strand ist fußläufig zu erreichen, Liegen sind aber im Allgemeinen nicht kostenlos. Auch ist es kein klassischer Sandstrand, um ins Wasser zu kommen muss man erst über einen breiten Streifen Kies laufen. Ohne Schuhe ist das ziemlich unangenehm. Die Umgebung wirkt ärmlich und ist stark vermüllt.
Beliebte Aktivitäten
- Strand
Wir haben uns so unwohl gefühlt, dass wir keines der angebotenen Freizeitangebote genutzt haben. Andere Gäste haben sich am und im Pool aufgehalten, und teilweise bei den Fitnessangeboten teilgenommen. Wir haben nur einen Karaokeabend mitbekommen, sind aber früh gegangen.
Infos zur Reise | |
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Verreist als: | Paar |
Dauer: | 2 Wochen im September 2022 |
Reisegrund: | Strand |
Infos zum Bewerter | |
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Vorname: | Stefan |
Alter: | 26-30 |
Bewertungen: | 2 |
Dear Stefan Good Evening, Thank you very much for your comment. We really appreciate your intention to write your review about our hotel. As we read your comment very carefully, we understood that unfortunately we did not manage to satisfy your expectations and we apologize for this however your review is your subjective point of view and the way that you write about the hotel, the facts that you describe and generally what you write about and even the photos you uploaded are just the way you want to present everything and do not respond to the reality. First of all, our family hotel situated at the area named "Pigianos Kampos", 7km from the main city which called "Rethymno". Between "Pigianos Kampos" is "Adelianos Kampos" the next is "Platanias" and finally is the capital city, "Rethymno". The previous places are the most touristic and crowed areas during the summer season and the distance to them by walking from our hotel is 10 - 15 minutes away. To the main city ,exactly at the entrance of the hotel there is a bus station and bus tickets every guest may buy from the reception of the hotel or when there are not available at reception, from the nearest mini market which is 200metres. For the bus schedule that you write about our hotel as well as the bus tickets, the total responsibility belongs to the central bus station of the city, because they organize the daily program of the buses and they supply with a specific quantity of bus tickets the hotels. If a bus is 10 or 15 minutes late the responsibility is not in our hotel or in every hotel in the area. The public buses do not belong to the hotels. About the beach, our hotel provides without charge free sunbeds and sun umbrellas at the nearest beach 150m from it. Our hotel is not on the beach but we provide as a 3 star hotel this service with sunloungers and sun umbrellas and all of our guests by wearing the all inclusive bracelet of the hotel they can use them free of charge. In addition is not possible any of the days of your accomodation not to find an empty sunbed or sunumbrella. The entrance of the sea in some places, as you rightly mention, it is more difficult, however right next to it you can enter the sea very easily since the entrance is sandy. The beach is also sandy for the most part, with some parts only having large rocks which are clearly visible from everyone, their existence does not create any problem but is due to the morphology of the soil of Crete and the seismic activity that existed many years ago. The area that our hotel situated, is a quite area less developed than the previous 2, but this also makes it a quieter place for those who prefer it. However, there is a very nice restaurant on the sea, a tavern with very good food above the beach where our sunbeds exists, a mini market and with a short walk any guest can find much more. About your room, your reservation was for a Superior Bungalow Room, (the difference of Superior from the Standard Bungalow for this season was the brand new Renovated Bathroom). Your first room was the number 213, and your Bathroom had only 2 months of operation. Everything new inside, new tiles, new glass door, new bath accessories. In addition you had a new lcd tv 32" , new refrigerator, new air condition and new balcony furnitures. Unfortunately in your comment nothing of all these good things of your room you describe but you tried to find the most weak points of the room to write about or even to make photos (where the furniture is worn out or the leather on the bed) in order to show something for some reason that you better know. About the cleaning of the room, except of the fact that every room before a new arrival is checked, there is a big difference between cleanliness and enough use that some objects or packages in the room may have during the season. In your photos you choose to show the scratched handle on the toilet door or the balcony door knob which since they were working normally and the doors opened and closed without any problem during your vacation, we do not understand why you chose to photograph them. In fact, the silver handle belongs to the glass door of the bathroom of the second room that you chose yourself, with a renovated bathroom in 2019 as well. At the same way and meaning we understand that have been taken and the rest of your photos that you should spend a lot of valuable time of your holidays. Your arrival in our hotel was about 3 o clock in the morning. The same morning you came in reception and you asked to change your room as you were not satisfied. Immediately we changed your room at the main building of the hotel, room 286 (Comfort Double Room which has the same price with Superior Bungalows) with also renovated bath, new warddrobe, new tv and a sea view as it was in on the second floor. At your first room as you mention in your comment you did not feel comfortable. We changed your room that you chose by yourself and you still continued to feel not comfortable as well. For your room change your tourguide from the first time was informed and during your meeting with her which was the same day you told her that you are satisfied with this change. As the main point of our hotel 35 years now, is our guests to be satisfied and we try to do everything in order to achieve it we propose you with the information of your tourguide a special upgrade that you accept it and there is a special document also that you signed in front of your tour guide and it writes that you accept the upgrade from the hotel and you do not have any other wish or demand from it. Nothing you refer also about the special upgrade in your comment. You accepted it with happiness, during your holidays you did not complain for something or you did not apply to reception for any problem after your room change and when you left you chose to critisice us with a negative way. Every day except of the sunday the cleaning of your room was done normally without any omission. Of course as we read in your comment, could not be normal and enough for your expectations our All inclusive program and our Buffet as well. Of course all the details of our All Inclusive program are uploaded in our official website from the start of the season (https://www.amnissoshotel.com/the-hotel/restaurant/) and near to every description there is the specific time as well. So anyone who can read it understand that is not 24 hours per day as we are not a 5 star hotel. In addition every guest who want to check the quality and the variety of our buffet for a 3 star hotel in Greece, can follow the official instagram account of our hotel, amnissosresidence_rethymno. About the animation program included Greek Nights with live music, karaoke nights, disco nights, aqua gym, yoga and more that the most of the guest participated in and had fun you still continued as you refer to feel uncomfortable with all these activities as well. Finally, the work of our staff that almost all of our guests recognize how friendly and hard working is, for your wishes was not good and enough. We would like to apologize once more that during your holidays we made you feel uncomfortable, probably because you had higher expectations from us, even we did everything in order to satisfy your wishes and make you happy as a simple 3 star hotel, during your holidays. Thank you, Amnissos Residence