Zum 4. Mal seit letztem Jahr hier und sehr unzufrieden...das schöne Restaurant direkt am Meer ist jetzt nur für a la Carte Gäste offen. Das Restaurant direkt bei der Lobby ist schlecht belüftet und eng. Das Personal am Strand ist sehr freundlich und hilfsbereit 6 Sterne dafür!!! Mr. Faried und Ebaid :) Mansour ist leider gegangen..... der Strand ist nicht groß aber ausreichend, schönes Hausriff vorhanden und gute Tauchschule
die Zimmer sind in der Qualität sehr unterschiedlich, die meisten ohne Terrasse oder Balkon, behindertengerecht nur 3 Zimmer, die aber meistens an nicht behinderte vergeben werden. Schlimm finde ich, dass die Matratzenauflagen viele Wochen nicht getauscht werden und entsprechende üble Flecken aufweisen.... Die Betten sind gut, es gibt einen kleinen Kühlschrank und im Bad einen Fön, Safe ebenso, Gläser keine mehr
Das schöne Restaurant mit Meerblick ist jetzt nur noch für a la Carte Essen zu betreten. Es gibt einen Gutschein über 50 Pfund täglich, dieser muss aber direkt dort eingelöst werden. Es findet sich kaum jemand, der dies macht, das Restaurant ist nur von den Managern besucht. Das andere Restaurant ist jetzt im Anschluss an die Lobby eingerichtet, alles viel zu eng und sehr schlechte Luft, da bis vor kurzem auch noch geraucht werden durfte!!! Der Gang vor dem Buffet ist auch sehr schmal und eng. Wenn gebraten wird, ist die Luft unerträglich und ich flüchte jetzt täglich aus dem Restaurant. Gäste, die schon mehrmals hier waren sind verärgert, ich auch
Der Service hat auch nachgelassen, ist aber sehr unterschiedlich je nach Kellner oder Roomservice. Das Persdonal ist jetzt frustriert über das neue Management, ich auch!! Beschwerde bezüglich des Buffets wurde angenommen und verbessert. Die Matratzenauflagen wurden ausgetauscht, bei Zimmerwechsel jedoch wieder erst nach Beschwerde!! Ich bin schwerbehindert und habe keines der behindertengerechten Zimmer, trotz vorherigem Wunsch und Bekanntheitsgrad (April Oktober November 2018 dort gewesen) Im Oktober die bröckelnden Rampen moniert, sind immer noch nicht gerichtet und mit Rollator schwierig zu befahren. Das Restaurant am Meer ist nur noch für a la Carte Gäste... es ist meistens leer, jedoch das Management sitzt dort täglich. Alle Gäste sind unzufrieden mit dieser Situation, zumal das Ausweichrestaurant schlecht belüftet und zu klein ist
vom Flughafen Marsa Alam ca 45 Minuten, liegt sehr einsam, aber sehr schön
Beliebte Aktivitäten
- Strand
Es gibt nur noch abends ein Volleyballspiel... Mansour, der die Gäste immer begleitet hatte beim schnorcheln, ist aufgrund des schlechten Klimas in ein anderes Hotel gewechselt.... Entertainment ist keines vorhanden, einmal in der Woche tritt eine Tanzgruppe auf und eine kleine ägyptische Spielgruppe. Poolanlage ist vorhanden, aber kalt
| Infos zur Reise | |
|---|---|
| Verreist als: | Alleinreisend |
| Dauer: | Länger als 5 Wochen im Februar 2019 |
| Reisegrund: | Strand |
| Infos zum Bewerter | |
|---|---|
| Vorname: | Roswitha |
| Alter: | 71+ |
| Bewertungen: | 8 |
Dear Mrs. Roswitha, First, Welcome to our fourth time customer at Rohanou Beach Resort, As for the quality of rooms in the hotel, we like all other hotels in the world, we have different types of rooms so that we can meet the many requests and different according to the desire of our guests not only in the type of rooms, but also in terms of essential components and necessary presence within each type. Here, we limit the number of rooms of each type to the customary and internationally agreed standards. As for what was mentioned about the poor level of service as a permanent and repeater client in our hotel, we expected your presence to be more neutral in your assessment of our level of service not only to repeat and repeat what you hear and without verifying the truth or lying what you hear. On behalf of all the staff and the hotel management, allow me to assure your sovereignty that we are all happy with all the innovations that are happening now and optimistic and we look forward to the support of all our valued customers to complete what we have begun in order to develop our hotel. Regarding what did you attend to mention about the room that it is not suitable for your stay in the hotel? Let me say that what you mentioned is completely untrue and did not happen. Where you were initially accommodated in room No. 409 (ground floor - equipped for the handicapped) but you asked the receptionist to transfer your stay to any room on the top floor (so that you can enjoy the view of the sea or even the swimming pool through the balcony or terrace of the room) Once the required room is available, you immediately moved to and not required to pay any additional payments, although the type of room you have been transferred to is different from that previously reserved for you through the Company. Let me remind you that as a repeater client you are very reluctant to receive special treatment. As for what you mentioned about the relocation of the main restaurant. It has never happened that the guest determines the place where the food is to be served, except (room service) that an additional service is sent directly to the guest's room or (ALA CARTE restaurant) it is optional in return for an additional payment (with extra charge according to the menu). Allow me to confirm to your sovereignty that the choice of the place of the restaurant (the place where the food is provided & served) is a genuine right of the hotel and not a forced place. It should be where the management of the hotel takes into all agreed standards. Also, according to the available available facilities and at the same time look for how to achieve the desired profit. (We were waiting from all our guests to stand with us by giving us advises to complete the development of the place. We did not expect all this attack, but this fierce war just to change the place of the restaurant. This is what has never been expected, especially from our distinguished repeater customers who are very hesitant about us and who we deal with as partners.) Regarding our restaurant overlooking the beach, its ALA CARTE restaurant for our entire guest that they can use the restaurant in the breakfast with Supplement 03 Euro per person (including Fresh Juice.) The Lunch with Supplement 04 Euro and the Dinner with supplement 05 Euro, (Including Glass of Wine.) Did you agree with that Rohanou Management giving a very good privileges to our guest to enjoy all the restaurants . Whatever Buffet or ALA CARTE. Our entire loyal Guest is welcome to Rohanou to enjoy all Hotel facilities. We are looking for our loyal guest who can support and encourage us in the devolvement our Rohanou Hotel with good choice of restaurants and other Facilities. . Sincerely Hotel Management

