- Preis-Leistungs-VerhältnisSehr schlecht
Das Hotel wurde bei FTI bzw XFT als 4 * Hotel ausgewiesen!! Das Hotel hat höchstens 2,5 * verdient !! Die Enfernung zum Strand sind nie und nimmer 30 m !! Geradeaus zum Strand sind es mind. 130 m, dieser Strand ist jedoch sehr klain und übervoll mit Liegestüheln und Sonnenschirmen ( 6 Euro pro Tag!!) An diesem Strand rechts nach weiteren 200 m kommt nochmals ein Strand. Dort kosten Liegen und Schirme 6,50 Euro/Tag! Wir haben für 10 Euro einen Sonnenschirm gekauft wie viele auch und Platz ist genügend da am Strand diesen auch aufzustellen! Bei All Inclusive an der Bar gab es keine Cocktails!! Diese mussten extra bezahlt werden, ebenso die Getränke ab 23Uhr!! Klimaanlage kostet extra 10 Euro / Tag bzw. 50 Euro pro Woche!!! Safe auch gegen 20 Euro Gebühr/ Woche!! Nicht mal Strand-/ Badetücher gab es!! Musste man von zu Hause mitbringen oder eben vor Ort kaufen!! Aber Hallo, wo bin ich denn hier in einem 4 * Hotel mit all Inclusive ????!!! Ich dachte echt ich spinne!!! Einmal und nie wieder!!! Für 1200 Euro/Person für 2 Wochen gehen wir lieber wieder wie bereits schon 12 x nach Ägypten in ein 5 * Hotel mit all incl. und bezahlen noch paar Hundert Euro weniger als im Blue Aegean und haben dann einen Luxus wie er für unsere Ansprüche sein sollte. Die positiven Bewertungen können wir ganz und gar nicht nachvollziehen!! Hatten noch nie so einen schlechten Urlaub gehabt wie in diesem Hotel!! Traurig aber wahr!!
Zimmer in desolatem Zustand ( 2* angemessen), Dusche funktioniert nicht richtig, zudem mal heiss mal kalt.... Entegegen der Beschreibung keine Mikrowelle im Zimmer gewesen, wer braucht... geht nur ums Prinzip!! Möbel alt und abgewohnt in den Appartements welche um den Pool herum sind, bzw zur Strasse liegen! Im Haupthaus selbst sollen Zimmer jedoch top sein!! Das Bett besteht aus einer Matratze ( 1,60 x 2,00m), war sehr unbequem!! Rückenschmerzen jeden morgen! Klimaanlage und Safe gegen Gebühr ( wie oben erwähnt), keine Bade-/Strandtücher vorhanden!! Reinigung der Zimmer lies zu wünschen übrig !!!
Essen ging so, gab 2 x pro Woche Pizza, diese war Super!!! Steak ist Kotelett, gabs öfters, ist halt Billigfleisch! Gab fast täglich das gleiche, Suflaki, Gyros , Steak als Kotelett usw. wurden tagtäglich abwechselnd angeboten, Pommes gabs fast jeden Tag. Getränke muss man an der Bar holen , auch beim Essen! Zum Essen kann man in Shorts und Badelatschen kommen!! Ups..... und das soll ein 4* Hotel sein!!! Die Musik schon am frühen Morgen beim Frühstück war sehr laut und störend. Es wurde öfters moniert von den Leuten, leiser gestellt und kurz darauf wieder aufgedreht!
Die Chefin vom Hotel war nicht gut auf uns Deutsche zu sprechen, war in der Zeit als die Verhandlungen waren dem Hilfspaket für Griechenland. Als wir jedoch mal unsere Meinung ganz sachlich vortrugen hatten diese plötzlich Verständnis für uns Deutsche, dass wir nicht nur Zahlmeister sein können!! Betten werden alle 3 Tage geputzt, Handtücher nur alle 2 Tage gewechselt. Reininung der Zimmer war net besonders sauber. Wlan kostenlos, jedoch nur im Rezeptionsbereich bzw. an der Bar gut, in den Zimmern zur Strassenseite ging nix!!
Entfernung zum Flughafen sind ca 17 km, Fahrtzeit ca 30 Minuten je nach dem wieviele Hotels angefahren werden! Gouves selbst liegt ab vom Schuss! Ca 1 km Fussweg gibts eine Bushaltestelle, dort kann man nach Heralikon oder in die entgegengesetzte Richtung fahren. Preis 2,40 Euro/Person / Weg . Suppermarkt in Nähe , der kleine an der Strasse hat sehr humane Preise, der große ist einiges teurer, Vergleichen lohnt sich! 2 x in 14 Tagen war ein Programm im Hotel. Einmal Folkloreabend und einmal Livemusik! Nix besonderes eben!
Beliebte Aktivitäten
- Strand
Der Pool viel zu klein, Liegestühle wurden am Pool morgends mit Handtücher reserviert! Animation keine am Pool !!
Infos zur Reise | |
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Verreist als: | Paar |
Dauer: | 2 Wochen im Juli 2015 |
Reisegrund: | Strand |
Infos zum Bewerter | |
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Vorname: | Ralli |
Alter: | 46-50 |
Bewertungen: | 1 |
Dr Mr Ralli . Thank you for taking the time to express your passionate review about our hotel , and making the maximum effort to give your version of your experience of your family holiday here in Greece. I am sorry to see that your priorities where not to spend quality time with your family , to enjoy our Harmonious Greek atmosphere with your loved ones , while having our services and our best efforts at your demand whenever you need them. I feel it is my responsibility to respond and to kindly object to some of your statements as It is important for our guests to hear the critical truth about our Hotel, it’s services, our food and our location as you seem to be disappointed in all 4. I’m happy to inform you , that our hotel meets all the legal criteria of being placed in the 4 star apart – hotel accommodation category. We focus on providing excellent customer service , maintaining our high food standards to meet with the international reputation of Greek cuisine , providing within our Buffet a rich selection of Traditional and international dishes enriched with only high quality Greek ingredients. We carefully select our daily menu and prepare our selection to meet all food types from vegetarian to fast food lovers ( Hence why we also frequently provide fries as our customers have requested) . Our priority is to offer a qualitative selection of dishes everyday to ensure our beloved guests have the option of high quality both Greek traditional and popular International dishes for their satisfaction. I am very happy you enjoyed our freshly cooked pizza from our wood oven. If you only made the request we would have ensured for you an individual meal plan to meet your food preferences with no problem at all. We are extremely proud of our experienced Chef, who prepares all the meals daily and also performs live cooking in front of our guests. Combining cooking skills with a permanent warm smile. As for the Location of the beach from our hotel , I don’t think it is necessary to provide a measuring tape to give you the exact centimetres of the distance from our beach. What I can safely say that it’s no more than 30 seconds from our Hotel’s doorstep. Unfortunately the beach chairs and umbrellas are privately owned by the restaurant owners above the beach, which means we have no authority to claim these chairs and umbrellas for free. Within our All Inclusive alcohol package our bar serves, Vodka , Rum , Gin , Brandy , Whiskey , Ouzo , Raki , Beer and all the wines. Of which you are entitled to an unlimited supply from 10:00 am to 23:00 pm. If you were informed or believed that all inclusive is 24 hours then I can only apologise for your misunderstanding? We do not make promises we cannot keep and our guest’s requirements are our utmost highest priority. We are here 24/7 for anyone who needs our assistance. We believe that Cocktails represent a true emblem of a sunny holiday. We insist our Cocktails be a special beverage that enhances the holiday experience, We use only class A’ brands to create our cocktails, complimented by fresh fruit and accessories that give the Cocktail it’s valuable charm. As I am sure you can understand, if our Cocktails where included in the All Inclusive 2 things happen. no 1 The cocktail loses its value and no 2 we would have to serve less rich cocktails and in the worst case in plastic glasses. So in this case I do apologize but we will not choose to de-value our cocktails. Moving on. I do understand the inconvenience of you finding the AC and Safe at an extra charge. Our policy was to not include these extras in the total price to ensure that this option is available for only those who want to use these facilities. This tends to work out in the lower temperature months May , June , September , October where not all guests require AC therefore saving themselves 50 – 100 Euros per week! However we have listened to our guests and I am happy to inform you that we no longer follow this Policy and the AC is now included in the total price of the package holiday! Furthermore, beach towels indeed we do not provide. Bath towels however are certainly provided within the rooms and of course we can provide more if necessary, I do not understand how you got this information as the possibility of you not having towels in your room is truthfully impossible. All bathrooms are equipped with toilet utilities such as , hand soap , shampoo and body cream , hairdryer and all purpose sealed mini soaps and conditioners. Another point I must correct you on is the matter of our housekeeping daily schedule. Our maids work extremely hard 7 days a week and consist of one of our most valuable asset to our hotel . The amount of compliments we have received for their dedication in keeping the rooms and the entire hotel spotless is available to all guests who plan to explore our hotel. Hygiene and cleaning procedures are also amongst our highest priorities in the Blue Aegean and we are extremely proud of our maintenance team for doing such an excellent job. So in this case I believe your comment on our maids work to be a touch sour from your part. Since you mention our rooms are appropriate as 2star hotel rooms I would be hugely grateful if you could show me 2star rooms that come close to the quality of our rooms. I invite all future guests to please check our room photos and decided whether they can ever be classed as 2 star. Dear sir we are not interested in politics and who the paymasters are in our Hotel. I remember you having a discussion with the barman claiming that all Greeks natural history and museums should now be German because of the financial aid….. This is not my place to comment on this, as we are far more interested in providing the best service possible to provide our guests with the desired peace of mind of having a wonderful and relaxing holiday. To end , I would like to thank you again for giving us your thoughts , perhaps Greece is not your ideal location of choice and probably would be happier in cheaper destinations that focus on quantity such as Egypt, as you mention in your comments . We appreciate all critiques as it allows us to become stronger as a hotel and help us strive to provide the best possible experience to all our beloved guests, who in turn choose to return back to us time and time again and trust us with their well deserved holidays. Good Luck with your future travels and I hope you find what you are looking for. Have a great day and Best Regards Alexander Fragiadoulakis Hotel Manager Blue Aegean