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Felix (41-45)
DeutschlandAus Deutschland
Verreist als Familie • Mai 2024 • 1 Woche • Strand
Wetter & Wasserrutschen top- alles andere ein Flop
3,0 / 6

Allgemein
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Schlecht

Große Hotelanlage und viele unterschiedliche Wasserrutschen. Der Strand ist nicht zu gebrauchen u an Nord-/Ostsee deutlich schöner. Das Essen ist eher schlecht u kaum abwechslungsreich. Bei den Preisen darf / kann man mehr erwarten. Würden nicht nochmal in das Hotel gehen - da gibt es definitiv bessere!


Zimmer
  • Eher gut
  • Zimmer sind zweckmäßig, allerdings auch schon etwas abgewohnt u könnte renoviert werden. Unsere Terrassentür konnte man nur sehr schlecht aufschieben. Lärm von außen ist deutlich zu hören.


    Restaurant & Bars
  • Schlecht
  • Das Essen ist in allen Restaurants gleich und nach wenigen Tagen weiß man schon nicht mehr was man Essen soll. Geschmacklich ist jede Mensa/Kantine auf Augenhöhe. Das Angebot für Kinder ist lieblos u kaum variierend. Die Getränke haben (nur) an der Poolbar sehr stark nach Chlor geschmeckt u waren daher nicht genießbar. Ansonsten waren sie aber okay.


    Service
  • Eher schlecht
  • Das Personal ist freundlich, es werden auch z.B. am Pool Getränke geholt oder die Luftmatratze aufgepumpt. Aber man hat immer das Gefühl, dass man es nur macht um Trinkgeld zu bekommen. Die Verkäufer (wg Ausflügen, Massage etc.) sind überall unterwegs und einfach nervig.


    Lage & Umgebung
  • Eher gut
  • Transfer zum/vom Flughafen ca 30 Minuten. Von der Umgebung haben wir nicht viel mitbekommen, aber das wan man gesehen hat, war nicht so ansprechend.


    Aktivitäten
  • Eher gut
  • Beliebte Aktivitäten

    • Strand

    Hauptgrund für die Hotelauswahl waren die Wasserrutschen. Diese sind wirklich ein Highlight, sowohl am Pool als auch am Strand. Leider sind für Kinder unter 1,30m davon nur 2 zugelassen und wird von den Bademeistern auch streng genommen. Ansonsten haben wir das Angebot als sehr schwach empfunden. Und der Kinderclub ist auch ein Witz. Sehr klein, die Aktivitäten waren entweder ausgebucht oder nicht interessant für die Kinder (3 u 7 J.), und mit anderen TUI- Club nicht vergleichbar (der Name TUI ist auch nur für den Kinderclub genutzt, ansonsten ist das ein JAZ- Hotel).


    Preis-Leistungs-Verhältnis: Eher schlecht
    Infos zur Reise
    Verreist als:Familie
    Dauer:1 Woche im Mai 2024
    Reisegrund:Strand
    Infos zum Bewerter
    Vorname:Felix
    Alter:41-45
    Bewertungen:1
    Kommentar des Hoteliers

    Dear Guest, Thank you for choosing Jaz Aquamarine to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. We are extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest and are disappointed that on this occasion we failed to achieve this for you. However we would like to thank you for your positive comments about our resort, slides, and friendly staff. Firstly, we would like to mention that we do advertise that the sea is extremely shallow, this is publicly available information. Unfortunately, this is part of the natural landscape here and we are unable to change this. We have applied for permission to build a jetty but a minimal amount are given permission every year in order to minimize the impact on the red sea, but we hope to be able to build one soon in order that everyone can enjoy the sea and snorkeling, although we do have a small in house reef nearby. With regards to your comments about our rooms, we would like to highlight that the hotel is in full operation 365 days a year and updates are subject to an ongoing process, when and as needed, for example with grouting, upholstery renovations, polishing works, paintings etc. Although we have not been closed for full renovations, we do our best to keep our rooms at a good standard, which is acknowledged by most of our guests praising the high standards of our rooms keeping in consideration that the hotel has opened in 2009. Nevertheless, we will be looking further into your kind suggestions, as we always thrive to improve ourselves in all aspects of the hotel. We are very surprised about your comments about your feelings about our staff, as we continuously receive praise and excellent scores regarding the staff, with very good comments about their friendliness and professionalism. In fact, most of our guests regularly praise our service as very good and special. This also means that our guests always deserve nothing less than a friendly and positive attitude, and under all circumstances, not just tipping. We are wondering if you have reported this to anyone from the hotel management, or the restaurant/bar manager, who is always available on site, as we could have taken immediate action on spot. Nevertheless, your comment is now forwarded to the relevant department for their perusal and action where deem needed. With regards the sellers, we would advise that there is a "relaxing area" in which the sellers are only allowed for one hour during the day. With regards to your comments about the food, we are sorry that this was not to your taste but we are catering for a number of different nationalities each with their own tastes and expectations and the majority of our guests are more than happy with the food provided. However, if you are unable to find something to suit then our chefs are more than happy to prepare something especially for you. Furthermore, we would like to highlight that we do have many facilities to choose from, to have your meal. The hotel complex has 3 main restaurants, 3 pool bars, a beach bar, 7 food kiosks, and 6 a la carte restaurants. We do believe that this provides the variety that one could ask for. Nevertheless our chefs are constantly reviewing and updating our menus so perhaps on a return visit you may find it more to your own liking. Concerning the slides, please be informed, that the hotel has 22 slides in the complex, out of which 10 are for kids. If the children wish to use the adult slides, there is a safety height limit, which as you kindly also mentioned strictly enforced. Please note that this is purely for the safety of the kids. We hope to have the pleasure to welcome you back again in the future, so we may provide you with a perfect holiday experience. Best Regards Mohamed Wafa Hurghada Area Manager