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Thomas (51-55)
DeutschlandAus Deutschland
Verreist als Familie • April 2024 • 2 Wochen • Strand
Schöner Pool-Urlaub, Meer nicht nutzbar
4,0 / 6

Allgemein
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Eher gut

Das Hotel ist riesengroß und schon in die Jahre gekommen. Die Außenanlagen sind sehr gepflegt, die Zimmer und insbesondere die Bäder sehr alt. Wir hatten zwei Doppelzimmer und nach der ersten Nacht um neuere Zimmer gebeten. Wir wurden auch umverlegt, allerdings in 100% identische Zimmer... Na gut, die Lage war etwas besser, aber ansonsten hätten wir uns den Umzug auch sparen können.


Zimmer
  • Schlecht
  • Wie gesagt: alt, gerade das Bad (und dort z.B. die Fugen....)


    Restaurant & Bars
  • Gut
  • Alles schmeckte sehr gut, aber leider keine Themenabende - daher jeden Tag sehr ähnlich. Wie in diesen großen Hotels zu erwarten, haben die Restaurants eher Kantinen- oder Mensaatmosphäre. Plätze draußen sind hart umkämpft.


    Service
  • Sehr gut
  • Alle sehr freundlich!


    Lage & Umgebung
  • Eher gut
  • Nah am Flughafen, direkt am Meer. Problem des Meeres aber: es ist max. 50 cm hoch (bei Flut!!!). Gut, man kann 1km hineingehen, dann kann man wohl schwimmen - aber das hat niemand gemacht. Auch Tauchen bzw. Schnorcheln ist unmöglich. Ärgerlich vor allem, weil man am Strand den Steg des Nachbarhotels sieht,von dem man wohl ein schönes Riff beschnorcheln kann. Da darf man aber nicht hin. Wenn man am Strand die "Hotelgrenze" überquert, wird man sofort von Security zurückgepfiffen...


    Aktivitäten
  • Schlecht
  • Beliebte Aktivitäten

    • Strand

    Meer - wie gesagt - nicht nutzbar. Keine Shows am Abend.


    Preis-Leistungs-Verhältnis: Angemessen
    Infos zur Reise
    Verreist als:Familie
    Dauer:2 Wochen im April 2024
    Reisegrund:Strand
    Infos zum Bewerter
    Vorname:Thomas
    Alter:51-55
    Bewertungen:8
    Kommentar des Hoteliers

    Dear Guest, Thank you for choosing Jaz Aquamarine to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your valued feedback. We are extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest and are very pleased that you enjoyed your stay here with us. We would also like to thank you for your positive comments about our staff and service. With regards to your comments about our rooms, we would like to highlight that the hotel is in full operation 365 days a year and updates are subject to an ongoing process, when and as needed, for example with grouting, upholstery renovations, polishing works, paintings etc. Although we have not been closed for full renovations, we do our best to keep our rooms at a good standard, which is acknowledged by most of our guests praising the high standards of our rooms keeping in consideration that the hotel has opened in 2009. Nevertheless, we will be looking further into your kind suggestions, as we always thrive to improve ourselves in all aspects of the hotel. We do advertise that the sea is extremely shallow, it is advertised on all online platforms, and is well documented in travelers brochure. Unfortunately this is part of the natural landscape here and we are unable to change this. We have applied for permission to build a jetty but a minimal amount are given permission every year in order to minimize the impact on the red sea, but we hope to be able to build one soon in order that everyone can enjoy the sea and snorkeling, although we do have a small in house reef nearby. Regarding your comment about the entertainment, please note that it provides the same entertainment as you will find in most hotels in Egypt. Every night we have a kids disco (four times a week from outside entertainers) in addition there are live singers in the bars several times a week. We hope to have the pleasure to welcome you back again in the future. Best Regards Mohamed Wafa Hurghada Area Manager